کاربرد انگلیسی مدرن

کتاب جدید فولر در مورد کاربرد انگلیسی مدرن

سال انتشار:1996 | تعداد صفحات : 896 | انگلیسی | انتشارات  آکسفورد | 29 مگابایت | پی دی اف

کتاب فولر از سال 1965 تاکنون به روز نشده که این نکته ایست که باید کسانیکه نویسنده اند و درباره لغات کارمیکنند، بدانند. (در اصل این کتاب در سال 1926 منتشر شد). شاید آقای  Burchfield که ویراستار اصلی لغتنامه انگلیسی آکسفورد به همراه ضمایم چهار جلدی آن است، بهترین وسیله بوده که این اثر تاریخی را مهار کند.بازنگری این کتاب توسط ایشان، یک کار جالب و کمی غیر عادی بوده تا آن را وارد گردباد زبان امروزی کند.سومین ویرایش این کتاب با ترکیب ساده و ترتیب بندی الفبایی، شامل گرامر، ترکیب جملات، سبک، انتخاب لغت و راهنمای کاربرد آنها میباشد. برخی از مطالب کاملا تغییر کرده اند از جمله:

توضیح در مورد تفاوت کاربردهای انگلیسی و امریکایی، راهنمای تلفظ جدید و اطلاعات جدید در رابطه با سیاسی سازی سخن( زبان تفاوت جنسیتی، تصحیح سیاسی) .

مشهورترین و محبوبترین جنبه کتاب فولر ، شیوه ارایه مصدرجداشده(مصدري‌كه‌در ميان‌ خودش وعلامت‌ش ‌واژه‌ديگري‌ اورده‌باشند) است که  دوباره نوشته شده تا توضیحات بیشتری نسبت به آنچه قبلا دانسته میشد، ارایه گردد. برخی دیگر از مطالب تنها به روز شده و به صورت شفاف تری توضیح داده شده ولی همان مثالهای قبل را دربرگرفته است. برای نمونه،در ویرایش دوم معنای عبارت “Dead Letter” را به صورت  “apart from Its Pauline and post-office uses” آورده درحالیکه در ویرایش جدید، این عبارت به شکل “apart from its theological and post-office uses” تغییر یافته است؛ در هردو مورد، از واژه های ” Quill pen”( قلم ساخته شده از پر)، “top hat” ( کلاه مردانه استوانه ای) و لوکوموتیو بخار به عنوان مثالهایی در این زمینه بهره گرفته که همگی منسوخ شده اند. نهایت اینکه نتیجه کار با نسخه اصلیش متفاوت  بوده و بسیار کاربردی تر است ولی کتابخانه دانشگاهها تمایل دارند که دو ویرایش اول و دوم آن را هم داشته باشند. با این حال سایر کتابخانه ها قطعا می خواهند که نسخه های قدیمی خود را به روز کنند که این کار، در سالهای آتی به صورت یک استاندارد درخواهد آمد.

قیمت :  14.96

آمازون

دانلود رايگان کتاب| لينک كمكي

پسورد  : www.freemag.ir

عناوین مرتبط...

۲ دیدگاه

  1. سامان گفت:

    ممنون از شما، امیدوارم بتونم همه اش رو مطالعه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights